Ads 468x60px

woensdag 19 juni 2013

Woensdag moestuindag: Salade van eigen balkon

De moesbalkon vordert gestaag. Mijn eerste aardbeitje is rood aan het kleuren, dat wordt in ieder geval morgen de eerste aardbei proeven. De kruiden groeien de bak uit, maar de wortels, boontjes en tomaatjes laten een beetje op zich wachten.

Deze week heb ik in één van mijn vakjes andijvie gezaaid. Om één of andere reden associeer ik andijvie altijd met de winter, maar andijvie kan je dus ook prima in de zomer zaaien en oogsten.

 
Deze week heb ik ook mijn eerste sla geoogst. En gedeelte heb ik gebruikt voor in een groene smoothie en een ander gedeelte voor een heerlijke salade met radijsjes, komkommer en zonnebloempitjes. Een klein beetje dressing op basis van olijfolie en citroen erop en smikkelen maar. Ik heb nog wat sla staan en ik kan natuurlijk altijd wat blaadjes er af plukken of weer in één keer oogsten. Ik ben nue echter wel weer een beetje te twijfelen of ik niet nog een keer sla zal zaaien. Er is op het balkon natuurlijk maar een beperkte ruimte, maar sla is nou net één van die dingen die met grote regelmaat op het menu staan.


0 reacties: