Ads 468x60px

woensdag 12 juni 2013

Woensdag moestuindag: Oei, ik groei

Ik heb er even op moeten wachten, maar de courgette laat zijn eerste bloemen zien. Nu heb ik vanmiddag geen tijd gehad, maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met bestuiven enzovoorts. Zoals een echte leek betaamt, kan ik je niet informeren hoe je iets het beste kan doen. Ik kan je alleen mee nemen op mijn reis van zaadjes tot echt eten.
 
 
 
Begin april heb ik in twee verschillende bakjes één zaadje gedaan, een klein beetje water gegeven en een boterhamzakje erover heen gespannen. En toen maar wachten tot het ging groeien. Toen ik een plantje met twee blaadjes had, heb ik het boterhammenzakje ervan afgehaald. Rustig gewacht en na een paar weken overgezet in een grote bak. Op het moment dat ik hem buiten wilde plaatsen, viel pardoes één van mijn kids met zijn bips precies in de bak en ja hoor, een scheur in het pietepeuterige stengeltje. Op goed geluk toch maar buiten gezet. Achteraf veels te vroeg. Ik dacht begin mei kan makkelijk. Maar inmiddels weet ik dat ik beter kan wachten tot ijsheiligen is geweest en tot overmaat van ramp is het nog steeds geen lenteweer. Mijn plantje heeft dus wel erg hard moeten knokken. Dus hoe super trots was ik dat ik deze week al mooie gele knoppen zag. Zou het dan toch nog goed gaan komen, het zal nu niet lang meer duren voordat de eerste vrucht zich zal gaan laten zien. Toch?

 
 
De kinderen zijn lid van OERRR en hebben een zakje met zaadjes gehad. Ik heb ze een bak gegeven en ze hebben naar hartenlust hun zaadjes er in gegooid. En wat blijkt, hoewel mijn hele moestuin op zich laten wachten qua groei. Doet onze lieftallig genoemde onkruidbak het echt super. 


 

 

0 reacties: