Ads 468x60px

woensdag 26 juni 2013

Woensdag moestuindag: Koukleumende plantjes

Helaas laat het hele mooie weer nog steeds op zich wachten en de plantjes op mijn balkon worden er niet echt blij van. Dit is vooral te merken aan de tomatenplant. Ik heb mij laten vertellen dat normaal rond deze tijd er al bloemetjes aan de plant zou zitten, maar nee hoor. Ik kreeg het advies om de tomatenplant nog even onder een tent te zetten. Je hebt dan eigenlijk weer een soort kas, wat een stuk aangenamer is voor de plantjes.
 
 
Ik merk dat ik wel soms een beetje ongeduldig ben met de tuin en dat als ik maar vaak genoeg ga kijken en het vanzelf harder gaat groeien. Helaas pindakaas, de natuur heeft een ander plan getrokken. Maar ondanks dat, geniet ik toch wel met volle teugen. De sla is inmiddels helemaal op en deze heb ik ook alweer opnieuw gezaaid. Ik denk dat als ik over twee weken nog een leeg plekje heb dat ik daar ook sla ga planten. Dan kan ik ook langer door oogsten. De boontjes laten wel al voorzichtig wat bloemetjes zien, dus ik ben benieuwd hoe dat verder gaat verlopen. De wortel wil ondanks dat hij beter bestand is tegen dit weer toch niet echt hard groeien. Dat wil zeggen genoeg groen boven de grond, maar onder de grond is een vraagteken. Ik het er één voorzichtig uitgetrokken, maar nee hoor niks geen wortel. Misschien moet ik ze net als de radijs gewoon wat langer laten staan. 

0 reacties: