Ads 468x60px

maandag 10 juni 2013

Heerlijk zomerse mango limonade

Ik heb afgelopen week 3 grote mango's voor slechts € 2,50 op de markt gekocht. Wat geen geld is als je bedenkt dat bij de AH 1 mango € 1,79 kost. Normaal gooi ik mijn mango in een groene smoothie, maar het was zulk mooi weer en ik wilde ook wel eens wat anders drinken dan water en thee. Dus hup de keuken in en begonnen met suikerwater te maken.

Terwijl dit stond af te koelen, ben ik met de kids even een stukje gaan fietsen. Tenminste zij fietsen en ik er achter aan hollen, aangezien we druk bezig zijn zonder zijwieltjes te leren fietsen. Bij thuiskomst was het suikerwater goed afgekoeld en heb ik de citroenen uitgeperst. De mango geschild, gepureerd en door een zeef gehaald. Toen alle ingrediënten door elkaar gegooid en in een kan geschonken. Nu kan ik elke keer een klein laagje in een glas doen en voor de rest volschenken met water en natuurlijk ijsblokjes. Teveel suiker blijft natuurlijk gewoon niet goed voor je, maar ik vind het wel een fijn idee, dat al die overbodige toevoegingen die tegenwoordig in ons eten en drinken worden gedaan, er niet in zitten.

Dit is echt genieten van een relatief gezonde variant op de limonade uit de supermarkt.

 
Voor het suikerwater los je 3/4 cup suiker in 1 cup water op. Breng water aan de kook en zorg dat alle suiker goed opgelost is.
 
Ingrediënten:
  • Suikerwater
  • 3 mango's
  • 5 citroenen
  • water om bij de limonade te schenken
  • ijsblokjes
 

 

0 reacties: