Ads 468x60px

zondag 2 december 2012

Kruidnootjes

 
Het is al weer even geleden dat ik een receptje heb achter gelaten. Mijn brood en gebak baksels zijn ook steevast mislukt en er is dus meer in de vuilnisbak verdwenen dan in onze buikjes.

Dit geldt niet voor het avondeten hoor, dat lukt allemaal prima en de recepten zal ik dan ook binnenkort gaan plaatsen. Zelfs de snacks zijn om te smullen. Maar zodra het dus op zoetigheid aankomt,lijk ik in ene twee linker handen te hebben. Alleen mijn pepernoten zijn gelukt, en gelukkig voor ons dat het bijna sinterklaas is.

Het enige nadeel vind ik is dat het gemaakt is van een low carb bake mix en die zijn gewoon niet standaard te kopen in de winkels en moet je dus weer online gaan aanschaffen. Maar ja, ze zijn gelukt eindelijk dus mij hoor je verder niet mopperen hoor. Oh trouwens de muffin in een minuut lukt ook erg goed en is bijna dagelijkse kost, maar hier ga ik op terug komen in een blogberichtje.

Ingrediënten:
  • 100 gram low carb bake mix (ik heb de red mill gebruikt)
  • 50 gram kokosbloesem suiker
  • 2 theelepels speculaaskruiden
  • 1 snufje zout
  • 40 gram boter (koud)
  • 4 eetlepels amandelmelk
Bereiding:

Zeef de bakmix en de kokosbloesem suiker, voeg een snufje zout en de speculaaskruiden toe. Snijd de boter in kleine blokjes en snijd het met twee messen door het meel mengsel heen.

Tip: Ik gebruik zelf liever mijn handen, krijg ik het makkelijker gemengd met het meel.

Ga door tot een fijne kruimige massa ontstaat. Voeg de melk toe en kneed tot het een samenhangende deegbal wordt. Zet de deegbal verpakt in folie minimaal een uur in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 180 C (ik heb een hete luchtoven, dus ik heb hem op ongeveer 165 C gezet) Maak kleine rondjes van de deegbal en druk ze plat. Plaats ze op het bakblik en bak ze ongeveer 15 - 18 minuten in de oven.

Tip: Zoals voor zoveel baksels van low carb geldt, ze smaken de volgende dag een stuk beter. Dus als je je kan beheersen, lekker een nachtje laten staan.


0 reacties: