Ads 468x60px

vrijdag 7 december 2012

Kerst, christmas, nadal, noël, navidad, weichnachten, nollag....

Buiten sneeuwt het en binnen kunnen de kaarsjes weer aan. Deze tijd vind ik echt genieten. U-hum voornamelijk binnen dan, zodra ik naar buiten moet is voor mij de lol er altijd weer snel af. En reken maar dat mijn kinderen graag naar buiten gaan. Ze vinden echt helemaal geweldig die sneeuw. Nee, ik ben toch echt een lentemens, heerlijk het eerste zonnetje, weer zonder jas naar buiten......
Maar goed, in de winter is er voor mij eigenlijk maar één positief ding, de kerst. Ik vind het heerlijk hoe het huis versierd is, al die sfeervolle lampjes en kaarsjes. Ja daar kan ik echt van genieten. En om één of andere reden krijg ik ook altijd meer drang om te bakken. Heerlijk hoe al die aroma's door je huis gaan. December met al zijn feestdagen staat voor mijn dan ook niet echt voor lijnen, maar vooral om op gewicht te blijven. Dit jaar lag de uitdaging in een goede low-carb vervanging voor het kerstbrood. Er zijn al heel wat broden in de prullebak verdwenen, maar ik denk dat ik op de goede weg zit. Gister is er weer een brood rond gegaan onder mijn testpersonen. Ik wacht nog even af wat zij er van vinden. Dus dit jaar kunnen jullie nog een heerlijk low carb kerstbrood recept verwachten.


Vanmiddag nog even snel peanut butter cookies (klinkt toch beter dan pindakaas koekjes) gemaakt. Het ruikt heerlijk en hebben we vanavond nog lekker een low carb koekje bij de thee.



Ingrediënten:
  • 1/2 cup pindakaas
  • 1/2 cup splenda (zoetstof) + wat extra om op de koekjes te strooien
  • 1 klein ei
  • 1/2 theelepel vanille extract
Bereiding:

Verwarm de oven voor op 175 C. Doe alle 4 de ingrediënten in een kom, meng het goed door elkaar. Maak er balletjes van en druk deze plat. Doop een vork in de splenda en maak een afdruk in de koekjes. Ik leg zelf de koekjes altijd op een siliconen mat. Bak ze 12 minuten in de oven. Even laten afkoelen op een rooster. Wil je ze nog even bewaren, zorg dan dat je ze goed luchtdicht verpakt.

Ik ga denk ik maar vast een kopje thee zetten....



0 reacties: