Ads 468x60px

dinsdag 2 april 2013

Knolselderij, wat moet je er mee?

Ik had al eens eerder een knolselderij in huis door de vitatas en toen wist ik helemaal niet wat ik er mee moest doen. We hebben het in een maaltijd gebruikt en vonden het echt niet lekker. Dus gingen we uit van, eens maar nooit weer.

Toch kon ik van de week de verleiding niet weerstaan om het toch nog eens met dit Hollands stukje groente te proberen. En aangezien we in de lente zitten met nog steeds winterweer, kies ik ook maar voor een wintergroente als heerlijke frisse salade. En op deze manier bereidt, is ook voor ons de knolselderij een blijvertje.

Ingrediënten:

  • 1/4 selderijknol
  • 1/2 eetlepel citroensap
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1/4 eetlepel witte wijnazijn
  • snufje zout
  • 1 theelepel honing
  • 1/4 doosje tuinkers
Bereiding
 
Schil en rasp de selderijknol. Besprenkel de geraspte selderijknol direct met citroensap om verkleuren te voorkomen. Meng de olie, azijn, zout en honing. Laat dit een kwartiertje staan, zodat alle smaken goed kunnen mengen. Knip de tuinkers, was hem en strooi hem over de selderij. Meng de dressing met de salade.

0 reacties: