Ads 468x60px

woensdag 19 september 2012

Cheesburgercake....

Ik weet het, het klinkt een beetje raar "cheeseburgercake", maar het is inmiddels wel één van de favoriete tussendoortjes in Huize Leijenhorst.

Ik maak ze met mijn nieuwe favoriete pas ontdekte bakmix. Carbquik is een bakmix, maar dan zonder de koolhydraten. Tenminste niet helemaal zonder, maar wel een stuk minder dan de standaard bakmixen. In Amerika is Bisquik de gewone variant, maar ik zou niet weten of die wel in Nederland te krijgen is.

Benodigdheden:

  • 350 gr rundergehakt
  • 1 uitgeperst teentje knoflook
  • 1 gesnipperde ui
  • 1/2 theelepel zout
  • 1 eetlepel worstershiresauce
  • 4 plakken cheddar
  • 125 gram carbquik
  • 125 ml sojamelk
  • 2 eieren
Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 C (hete luchtoven)

Bak het gehakt rul in een koekenpan, voeg de ui en de knoflook toe en bak dit even mee. Voeg daarna de zout, worstershiresauce toe. Haal de pan van het vuur en scheur de plakken cheddar in stukjes en roer deze door het gehakt mengsel.

Stop de carbquik, eieren en sojamelk in een mengkom en meng ze met een garde door elkaar.

Neem een siliconen muffinvorm en vet deze in. Schep een juslepel bakmix in de vormpjes en schep dan een flinke lepel van het gehaktmengsel er op. Hierover schep je weer een  juslepel met het bakmix. Vervolgens stop je ze voor een minuut of 25 in de oven en voila.......cheeseburgercake.

Natuurlijk kun je als topping nog ketchup, augurkjes enz gebruiken. Wij laten ze afkoelen en plaatsen ze dan ik de koelkast. En zodra de lekkere trek toeslaat, dan is er altijd wat voor handen.


bron: www.bettycrocker.com

2 reacties:

Jolanda S zei

Hoi! Via Googlen op carbquick kwam ik op je pagina terecht. Zou je kunnen vertellen waar je het koopt? Ik ben ernaar op zoek. En dan kan ik je recept ook uit gaan proberen... ;-) Alvast bedankt!

Unknown zei

Hoi Jolanda,

Ik koop de carbquick altijd bij de dieetwebshop ( http://www.dieetwebshop.nl/shop/Tova-Carbquik-bakmix-p-931.html ) Het is niet goedkoop, maar wij zijn er erg blij mee. Ik hoop dat het jou ook gaat smaken :-)